Eticheta

PERICOLUL DE A PUNE ETICHETE

            Se mai practică, astăzi, punerea de etichete. În loc să ne adresăm comportamentului de moment al celuilalt și să ne exprimăm aprobarea și dezaprobrarea lui, suntem obișnuiși să punem etichetă persoanei care a făcut acțiunea.             O etichetă este dată ca părere a unuei persoane care are autoritate asupra copilului bazându-se pe niște reguli …

PERICOLUL DE A PUNE ETICHETE Read More »

Copil invățând

CE VA FI PESTE DOUĂZECI DE ANI?

               Vedem cum mecanismul în care este angrenat procesul de învățământ este unul greoi și învechit.                S-a încercat, în ultimii ani, o refațetare a sistemului de învățământ. Fără succes. De ce? Pentru că motivele nu au fost dintre cele mai bune, pure și care să aibă în vedere binele elevilor sau a studenților. Toate …

CE VA FI PESTE DOUĂZECI DE ANI? Read More »

Creier

DE CE SĂ STIMULĂM EMISFERA DREAPTĂ A CREIERULUI ÎN PRIMII ANI DE ȘCOALĂ?

           Emisfera cerebrală dreaptă constituie regiunea dreaptă și superioară a creierului. Adică cuprinde porțiunea dreaptă a cortexului cerebral.            Emisfera dreaptă a creierului se ocupă de abilităţile spaţiale, recunoaşterea facială şi procesarea muzicii. Partea dreaptă a creierului se ocupă de înţelegerea imaginilor vizuale şi îi ajută pe …

DE CE SĂ STIMULĂM EMISFERA DREAPTĂ A CREIERULUI ÎN PRIMII ANI DE ȘCOALĂ? Read More »

Profesor

DE CE ESTE BENEFIC SĂ SE LUCREZE DUPĂ MAI MULTE MANUALE?

          În anul 1999, s-au introdus manualele alternative. Astfel că, pentru o singură materie, au ajuns să fie tipărite mai multe manuale, care să urmărească programa oficială.            În teorie, poate părea ceva constructiv. În practică, este greu de găsit un manual bine construit și după care …

DE CE ESTE BENEFIC SĂ SE LUCREZE DUPĂ MAI MULTE MANUALE? Read More »

Famili

DIFERENȚELE ȘI ASEMĂNĂRILE DINTRE GENERAȚII

Trăsăturile caracteristice ale unei generații sunt date de mediul în care ea se naște, crește și se dezvoltă. O generație este definită de totalitatea oamenilor care au aproximativ aceeași vârstă. Noi am ajuns să înțelegem că o generație este reprezentată de o ramură a arborelui genealogic (generația străbunicilor, a bunicilor, a părinților, a copiilor, a …

DIFERENȚELE ȘI ASEMĂNĂRILE DINTRE GENERAȚII Read More »

SCHIMBAREA

Atunci când imaginea ta despre tine se confundă foarte mult cu ceea ce cred ceilalți despre tine este ceva în neregulă. Fiecare dintre noi este altcineva în fiecare clipă; pentru că sunt alte emoții care ne cuprind, alte gânduri care ne străbat, alte ambiții pe care le avem, alte posibilități care ni se deschid. În …

SCHIMBAREA Read More »

DE CÂT TIMP AU NEVOIE COPIII DE NOI; PĂRINȚII?

La această întrebare nu există un răspuns fix și general valabil. Copiii au nevoie de timp de calitate, adica cu atenția nestrămutată din partea noastră, în fiecare zi. Sunt specialiști care spun că minim 15 minute pe zi pentru fiecare copil. Dar experiența arată că fiecare copil este diferit și fiecare are nevoie de o …

DE CÂT TIMP AU NEVOIE COPIII DE NOI; PĂRINȚII? Read More »