Învățarea, în ziua de azi, are alte necesități decât în trecut. În prezent, este nevoie de găsirea unei echilibru între:
– Dezvoltarea tehnologiei și costul ei mare și complexitatea sa
– Potențialul platformelor de social media și aparenta sa divergență cu învățarea academică
Există pedagogi care caută constant mediul ideal de învățare pentru secolul XXI, în timp ce alți educatori prefera să se ascundă, să insiste că învățarea nu s-a schimbat și că un învățământ bun arată la fel indiferent dacă este vorba de secolul XIX sau secolul XXI.
Este nevoie să se petreacă timp explorând limitele și provocările tehnologiei, impactul rapidei schimbări ale tehnologiei și să se formuleze, cu considerație, întrebările care să susțină o nouă metodologie de învățare adaptată nevoilor prezentului.
Și pentru asta, este nevoie să se ia în considerare cele 9 caracteristici ale învățării în secolul XXI:
1. Centrarea pe elev
2. Orientarea spre media (nu înseamnă neapărat media digitală)
3. Învățarea personalizată
4. Adaptarea modelelor de învățare
5. Relevanța informației
6. Îmbogățirea cu date actualizate
7. Adaptabilitate
8. Inter-dependența materiilor predate
9. Diversitatea informației predate și a tehnicilor de învățare