Un nou articol al jurnalistei Jordan Baker mi-a atras atenția. Aparent, în prezent, sunt din ce în ce mai mulți părinți care se grăbesc să își slaveze copiii din provocările de zi cu zi și să îi ferească de eșecurile minore, intervenind în cazuri cum ar fi o divergență cu un coleg, o observație din partea profesorului sau consecințele unei teme nefăcute.
Din ce în ce mai mulți părinți intervin să înlature orice obstacol din viața copilului lui.
Directorul școlii St Catherine din Waverley, Australia, Julie Townsend, spune despre părinții conciliatori sau împăciuitoriști că la fiecare problemă sunt prezenți, așteptând să o rezolve. De exemplu, un părinte a fost atât de supărat de rezultatul la test al copilului încât a plătit un profesor de la altă școală să reevalueze eseul și a cerut școlii să schimbe nota cu cea a profesorului consultant, care era cu un punct mai mare decât nota obținută la școală. Un alt exemplu este o mamă care a scris școlii oferindu-se să stea în detenție în numele fiicei sale, argumentând că ea a fost cea care a întârziat să spele uniforma uitată, așa că va accepta pedeapsa.
În Statele Unite ale Americii a fost un mare scandal cu părinți care dădeau mită oficialilor școlilor de elită ca să le accepte copii.
Se observă o schimbare semnificativă a părinților, care se așteaptă de la copii lor ”să să aibă mai puține obstacole și mai multe distincții, mai multe oportunități, mai multă recunoaștere”, spune Jenny Allum, directorul școlii SCEGGS Darlinghurst, Sydney, Australia.
Un alt director de școală, Timothy Wright, director la școala Shore School, Sydney, Australia, a observat că mai mulți părinți interoghează selecțiile de echipă, notările testelor. El afirmă: “Cred că unii părinți sunt mai îngrijorați în ceea ce privește gestionarea copiilor pentru succesul continuu decât pentru învățarea continuă”, a spus el. «Noțiunea că copilul meu trebuie să reușească întotdeauna» este profund periculoasă.”
Acești părinți conciliatori creează elevi care sunt prea fragili pentru a accepta feedback. “Ei nu se pot descurca atunci când un profesor spune «aveți nevoie de mai multe raționamente aici» sau «acest lucru este neclar», a spus Timothy Wright.
Directorii de școli au subliniat faptul că marea majoritate a părinților erau sensibili. Părinții conciliatori constituie “poate 10% din familii”, spune dr. Townsend. “Dar ei iau 90% din timpul tău.”
Elevii au nevoie de provocări la școală pentru a îi pregăti pentru viața de adult. “Copiii ar trebui să experimenteze eșecul pentru a afla că există tipare ale minții și caracteristici ale personalității care le permite să se lupte și să persevereze”, a spus dr. Wright.
Pe fondul preocupărilor crescânde legate de impactul pe termen lung al intervenției părinților, școlile încep să acționeze. Anul trecut, Școala Wenona a hotărât că obiectele uitate pe care părinții le-ar duce la școală să rămână la recepție până la sfârșitul zilei. Elevul ar putea primi detenție pentru ca a uitat, dar “se întâmplă doar o dată sau de două ori și apoi chiar și cel mai uituc copil tinde să se concentreze puțin mai mult”, a scris directorul Briony Scott într-un buletin informativ adresat părinților.
“Singura modalitate prin care îi putem învăța pe tineri că părinții nu sunt sclavii lor și nici secretarii lor și pentru a-i susține să devină ei într-adevăr capabili este de a le permite tinerilor să devină capabili”, afirmă dr. Townsend.
Părinții obișnuiți să-și salveze copiii au tendința să nu se oprească odată ce copilul a terminat liceul. Dr. Locke a auzit povestiri despre părinți care au sunat la lectori universitari și chiar la locurile de muncă pentru a rezolva problemele copiilor lor.
Părinților conciliatori le scapă din vedere că stima de sine nu vine din a avea o viață perfectă și a fi fericit. Stima de sine vine din a crede că poți face față oricărei situații care poate apărea în viitor. De aceea, părinții trebuie să le ofere spațiu copiilor să iși rezolve singuri micile dificultăți care pot apărea din interacțiunea cu alți copii sau la școală.
Sursa: ”The Sydney Morning Herald” online site